Retourneren of ruilen  van uw bestelling.

Bij Odiezon is het ruilen of retourneren van je bestelling gratis. Wij hebben bij PostNL een antwoordnummer waarvan je gebruik kan maken na aanmelding van het retour op de website.

Maar wij vragen wel je medewerking om onze kosten bij PostNL zo veel mogelijk te beperken. Want ook PostNL weet handig in te spelen op de retourmarkt en creëert heel slim kosten-posten. Want stel, je wilt 1 stuks naar ons retourneren dan kan dat gewoon via ons antwoordnummer. Je gebruikt onze verpakking, schrijft het adres erop en doet het in de brieven bus en klaar, snel en laag in kosten (ongeveer 2 a 3 euro). Maar zodra je kiest voor een Track & Trace code naar ons antwoordnummer zet PostNL je zending direct om naar een pakket zending a minimaal € 6,75 oplopend tot € 14,95.

Waarom vraag je je af, want er bestaan toch brievenbuspakjes met Track & Trace a € 3,95. Ja, inderdaad ook dat klopt alleen PostNL staat niet toe dat deze naar een postbus worden verzonden.

Hoe te retourneren: 

Stap 1: Uw retour melden

  • Ga naar uw account en meld uw retour aan via- “Geschiedenis en details van mijn bestelling”
  • Selecteer het bestelnummer waarvan u iets of alles zou willen retourneren / ruilen
  • Halverwege kunt u aanvinken welke producten u gaat retourneren.
  • Natuurlijk horen wij graag waarom, maar dit is niet verplicht.
  • Verzend uw retour aanvraag

Binnen 1 werkdag ontvangt u van ons een mailtje met daarin de retour gegevens waarna u uw retour zending kan klaarmaken. 

Retour zenden naar ons antwoordnummer gaat als volgt:

Bij uw zending of de retour- of  pakbon voegen mocht u deze niet meer hebben graag een briefje met uw naam er order nummer hierop, anders zijn sommige zendingen voor ons niet te traceren.

  • Bij brievenbus formaat deze niet aanbieden als pakket maar gewoon zonder Track & Trace verzenden. Bij PostNL zullen ze hier op aandringen echter dit is niet nodig en zorgt voor onnodige hoge kosten aan onze zijde.
  • Mocht je zekerheid willen en de zending met Track & Trace willen retourneren. Dan dien je zelf voor een brievenbuspakje te zorgen bij PostNL,  hiervoor bedragen de kosten € 3,95. Dit kan niet verzonden worden naar ons antwoordnummer maar gewoon naar ons bedrijfspand:
Odiezon, t.a.v. Retour
Loberingemaat 7 E
7942 JD Meppel

De gemaakte kosten krijg je achteraf weer terug van ons. (maximaal €3,50) bewaar het verzendbewijs voor teruggaaf van kosten. Deze kosten zullen verwerkt/verrekend  worden met de verwerking van de retour. Dit kan 5 werkdagen in beslag nemen.

  • Is de zending groter dan dat er in de brievenbus past (pakket), geen probleem deze kan je gewoon op een PostNL punt aanbieden, hier komt automatisch een pakket  Track & Trace code op. Neem deze altijd mee als verzendbewijs.

Ruilen:

  • Is de maat niet goed, kleur toch liever anders of een andere reden maar ruilen kan natuurlijk ook. De bestelling net zoals bovenstaand gewoon naar ons retour zenden en via de website een nieuwe bestelling plaatsten. Zodra wij de retourzending binnen hebben zullen wij uw aankoopbedrag z.s.m. naar u crediteren, dit kan 5 werkdagen duren. 

Hulp nodig bij het bepalen van de juiste maat, kleur of is er spoed, neem dan contact met ons op en wij helpen graag en wij kunnen dan een artikel reserveren of helpen met een goed alternatief. 0522-470220 of stuur een mail naar info@odiezon.nl

Odiezon geeft je altijd de mogelijkheid om gratis te ruilen maar het is helaas niet mogelijk voor Odiezon om de verzendkosten van de nieuwe bestelling op zich te nemen. Dus de verzendkosten voor uw nieuwe bestelling zijn voor je eigen rekening.

 

Hoe kan ik wil een beschadigd artikel ruilen?

  • Alle goederen worden voor het verzenden zorgvuldig gecontroleerd. Mocht je bij ontvangst van jouw bestelling toch een fout vinden, neem dan contact op met Odiezon. Het product kan dan kosteloos worden teruggestuurd en ontvangt je een nieuw product.

Hoe kan ik een aanbieding of sale artikel(en) ruilen?

  • Als je een product in de sale of met een aanbieding hebt gekocht en de juiste maat is niet meer op voorraad dan ontvang je een tegoedbon van Odiezon.nl en is 1 jaar geldig. Neem altijd even contact op met Odiezon.nl zodat wij kunnen kijken in samenspraak naar een alternatief artikel.

 Hoe moet ik een bestelling annuleren?

  • Je kunt je bestelling tot twee weken na de ontvangst van de bevestiging van je bestelling annuleren. Je bestelling kun je annuleren door een bericht te sturen aan Odiezon. Vermeld hierbij altijd het bestelnummer. Wanneer je bestelling in die tijd al is verstuurd, dan kun je deze retour zenden. Voorwaarde is wel dat de goederen niet zijn gebruikt en in de originele verpakking worden teruggestuurd.

Wat is het herroepingsrecht?

  • Het herroepingsrecht houdt in dat je het recht hebt om binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelde artikel(en) het retour te sturen, en zonder opgaaf van redenen de koopovereenkomst te ontbinden. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de bestelling fysiek in bezit krijgt. Binnen deze tijd mag je het artikel bekijken en passen zoals je dat ook in een winkel doet. Als je besluit van je herroepingsrecht gebruik te maken, ontvang je (na ontvangst van de retour goederen bij Odiezon) alle betalingen die je tot opdat moment hebt gedaan, inclusief de Odiezon.nl standaard verzendkosten. Stuur je je hele bestelling retour, crediteren wij ook de verzendkosten. Stuur je gedeeltelijk je bestelling retour, crediteren wij enkel het product. Wij betalen jou terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht. Let op: Je moet de goederen, in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen en aan ons hebt medegedeeld, aan ons terug te sturen of fysiek overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor jouw rekening.