Ruilen en Retourneren

Wat zijn de retourvoorwaarden van Odiezon?

Je kunt binnen 14 dagen je aankoop herroepen, zonder opgaaf van reden. Dit heet de "zichttermijn". Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van het artikel. Na herroeping heb je nog 14 dagen om het artikel naar ons terug te sturen. Het artikel moet dan uiteraard ongebruikt zijn en compleet met, indien redelijkerwijs mogelijk, de oorspronkelijke verpakking. Daarnaast moeten alle labels nog aanwezig zijn aan het product.  Het passen van kleding is geen enkel probleem. Mocht het product beschadigd zijn, of er zijn vlekken ontstaan, dan kunnen wij hier kosten voor in rekening brengen. Zonder labels vervalt het recht op retour.

Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat Odiezon niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retour gestuurde artikelen. Vraag daarom op het postagentschap altijd om een verzendbewijs en bewaar deze goed.

Je kunt jouw bestelling terugsturen naar:

Odiezon
Haakswold 8
7961 LE  Ruinerwold

De kosten voor de retourzending zijn voor rekening van de koper.

Hoe retourneer ik?

Terugsturen kan heel eenvoudig naar het adres dat op uw pakbon staat. Voeg de pakbon bij (of een kopie ) en  zet een cirkel om het artikelnummer van het artikel dat u retourneert. Dan regelen wij de rest.

Terugbetaling:

Na ontvangst van de herroeping betalen wij alle ontvangen betalingen zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen vijf werkdagen na verwerking retour terug. Heb je verzendkosten aan ons betaald voor je bestelling, en retourneer je de volledige bestelling? Dan ontvang je ook deze verzendkosten van ons terug. Terugbetaling vindt plaats via dezelfde betaalmethode als waarmee je je bestelling betaalde. 

Komt na de verwerking van de retour artikelen de bestelwaarde onder de € 75,- dan vervalt het gratis verzenden en zullen alsnog de verzendkosten in rekening gebracht worden of verrekend worden met je credit. 

Heb je besteld/betaald via Afterpay dan vindt ook de verrekening plaats via Afterpay.

Wij wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben ontvangen.

Ik heb een foute, beschadigde of incomplete bestelling ontvangen, wat nu?

Ondanks dat wij alles in het werk stellen om elke bestelling compleet en op tijd te leveren, kan het gebeuren dat er iets mis is met de bestelling.

Wij vragen je om dit zo snel mogelijk na ontvangst te melden bij onze klantenservice. Wij zorgen er dan voor dat je zo spoedig mogelijk alsnog het gewenste product in goede staat ontvangt. Tevens krijg je dan van ons een retourlabel waarmee je de foutief geleverde producten op onze kosten kunt retourneren. Maak je geen gebruik van dit label dan zijn de kosten voor jezelf. Geef op het retourformulier duidelijk aan dat je een verkeerd of beschadigd product hebt ontvangen. 

Ik wil mijn artikel graag ruilen voor een andere kleur of maat, kan dat?

Jazeker. De snelste wijze is een nieuwe bestelling plaatsen via de website en de verkeerde kleur of onjuiste maat te retourneren. Bij ruilen versturen wij gratis als je gebruikt maakt van de code op het retourformulier.

Wanneer kan ik mijn geld terug verwachten?

Zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen vijf werkdagen na verwerking van de retour betalen we alle ontvangen betalingen terug op dezelfde wijze als waarmee je hebt betaald. Heb je verzendkosten aan ons betaald voor je bestelling, en retourneer je de volledige bestelling? Dan ontvang je ook deze verzendkosten van ons terug.

Ik heb met creditcard betaald maar nog geen geld van de retourzending ontvangen, wat nu?

Wij storten het aankoopbedrag na ontvangst van het artikel, zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen vijf werkdagen terug op je creditcard. Dit kan je controleren op het (online) overzicht bij de bank of uitgever van je creditcard.

Let op,  in het hoogseizoen kan het iets langer duren.

Hoe kan ik een aanbieding of sale artikel(en) ruilen?

Als je een product in de sale of met een aanbieding hebt gekocht en de juiste maat is niet meer op voorraad dan ontvang je een tegoedbon van Odiezon.nl, deze is 1 jaar geldig. Neem altijd even contact op met Odiezon.nl zodat wij samen kunnen kijken naar een alternatief artikel.

Hoe moet ik een bestelling annuleren?

Je kunt je bestelling tot twee weken na de ontvangst van de bevestiging van je bestelling annuleren. Je bestelling kun je annuleren door een bericht te sturen aan Odiezon. Vermeld hierbij altijd het bestelnummer. Wanneer je bestelling in die tijd al is verstuurd, dan kun je deze retour zenden. Voorwaarde is wel dat de goederen niet zijn gebruikt, alle labels er aan zitten en in de originele verpakking worden teruggestuurd.

Wat is het herroepingsrecht?

Het herroepingsrecht houdt in dat je het recht hebt om binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelde artikel(en) het retour te sturen, en zonder opgaaf van redenen de koopovereenkomst te ontbinden. De herroepingstermijn geldt tot 14 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de bestelling fysiek in bezit krijgt. Binnen deze tijd mag je het artikel bekijken en passen zoals je dat ook in een winkel doet. Stuur je je hele bestelling retour, crediteren wij ook de verzendkosten. Stuur je gedeeltelijk je bestelling retour, crediteren wij enkel het product. Wij betalen jou terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht. Let op: Je moet de goederen in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen, en aan ons hebt medegedeeld, aan ons terug te sturen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De kosten van het terugzenden van de goederen komen voor jouw rekening.